...
TRENUTNO14:00 - 15:00Radio Gruvanje

Lifestyle / Tehnologija

AI sve više piše umesto nas, otkriva studija Stamford univerziteta

04.03.2025.

Od lansiranja ChatGPT-a krajem 2022. godine, stručnjaci raspravljaju o tome koliko će AI jezički modeli uticati na svet. Nekoliko godina kasnije, slika postaje jasnija. Novo istraživanje Stanford univerziteta, koje je analiziralo više od 300 miliona tekstualnih uzoraka iz različitih sektora, pokazuje da AI jezički modeli sada pomažu u pisanju do jedne četvrtine profesionalnih komunikacija u Sjedinjenim Američkim Državama. Uticaj je posebno izražen u delovima zemlje sa nižim nivoom obrazovanja.

.

"Naše istraživanje pokazuje da se oblikuje nova realnost u kojoj preduzeća, potrošači, pa čak i međunarodne organizacije u velikoj meri oslanjaju na generativnu veštačku inteligenciju za komunikaciju", piše u izveštaju.

Istraživači su pratili primenu AI modela od 2022. do 2024. koristeći podatke iz potrošačkih žalbi, korporativnih saopštenja, oglasa za posao i UN izveštaja. Rezultati pokazuju da AI asistira u 18 odsto finansijskih žalbi, 24 odsto korporativnih saopštenja, 15 odsto oglasa za posao i 14 procenata UN saopštenja.

Zanimljivo, oblasti sa nižim obrazovnim nivoom pokazale su veću stopu usvajanja AI alata (19,9 odsto naspram 17,4 procenta u visokoobrazovanim područjima), što odstupa od uobičajenih trendova tehnološke adopcije. Arkanzas je prednjačio sa 29,2 odsto AI-asistiranih žalbi, dok su zapadne i severne države pokazale nižu stopu usvajanja.

U poslovnom okruženju, mlađe firme (osnovane nakon 2015.) koriste AI tri puta češće od onih osnovanih pre 1980. Najveću primenu beleže tehnološke i finansijske kompanije. U međunarodnim organizacijama, najviše AI sadržaja generisano je u UN timovima Latinske Amerike i Kariba (20 odsto).

Istraživači priznaju da procene predstavljaju donju granicu stvarne AI upotrebe, jer sofisticiraniji modeli mogu ostati neotkriveni. Zaključuju da sve veće oslanjanje na AI može dovesti do izazova u komunikaciji, smanjenja poverenja i neadekvatnog rešavanja problema u osetljivim situacijama.

izvor: arstechnica.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Amazon ukida radna mesta širom sveta zbog veštačke inteligencije

Amazon planira da otpusti približno 14,000 zaposlenih u okviru svojih najnovijih napora da poveća efikasnost koristeći AI tehnologiju, što je…

.

Amazon lansira novu AI funkciju za kupovinu

Amazon je predstavio novi AI alat pod nazivom "Help Me Decide" koji pomaže kupcima da brže i lakše donesu odluku…

.

YouTube uvodi detekciju ličnosti protiv lažnih AI snimaka

YouTube je počeo da uvodi novu funkciju za kreatore sadržaja koja se zove "detekcija ličnosti". Cilj te tehnologije je da…

.

Wikipedia beleži pad poseta zbog AI pretraga i društvenih mreža

Wikipedia, jedan od najpoznatijih izvora informacija na internetu, beleži značajan pad broja poseta, a razlog tome su sve popularniji AI…

.

"Hej Copilot" – Windows 11 dobija lokalne AI agente

Microsoft je najavio novu fazu razvoja Windowsa 11, u kojoj Copilot postaje lokalni AI agent sposoban za direktnu interakciju sa…

.

OpenAI više ne mora da čuva obrisane razgovore ChatGPT korisnika

Kompanija OpenAI saopštila je da više nije obavezna da zadržava obrisane korisničke razgovore, nakon što je američka Federalna trgovinska komisija…

  • 13:20 Tehnologija
  • 13:45 Prava stvar
  • 14:00 Radio Gruvanje
  • 15:00 Music Mix by Bea
  • 16:00 Popodne na O radiju

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo