...
TRENUTNO06:00 - 11:00Music Mix by Bea

Lifestyle / Tehnologija

Važno je zaštititi najmlađe gejmere

09.04.2021.

Srpska asocijacija industrije video igara (SGA) i UNICEF u Srbiji potpisali su sporazum o saradnji sa ciljem da se deca i mladi, koji koriste igre i igračke platforme, osnaže i da na odgovoran i bezbedan način ostvare koristi od digitalizacije i igara.

.

UNICEF i SGA se rukovode činjenicom da kreatori digitalnih igara, koje privlače vreme i pažnju dece i mladih širom sveta, imaju ogroman potencijal i odgovornost da oblikuju svoje platforme na načine koji do maksimuma dovode pozitivne, a na minimum svode negativne uticaje na decu. COVID-19 je prouzrokovao eksploziju u onlajn gejmingu među svim starosnim grupama, ukazujući da je gejming postao centralni element zabave 21. veka kao jedna od najbrže rastućih industrija, ali i kultura u svetu.

"Gejming industrija je jedna od retkih (kreativnih) industrija koja ne samo da je pokazala svoju otpornost u susretu sa izazovima tekuće pandemije, već je zadržala i dodatno pojačala svoj kontinuirani rast. Naš poslednji izveštaj o srpskoj gejming industriji (za 2020. godinu) pokazuje rast prihoda, broja zaposlenih i broja novih igara koje se razvijaju u srpskim studijima. U kontekstu sazrevanja jednog ekosistema, ubeđeni smo da će teme kojima ćemo se tokom narednih meseci i godina baviti zajedno sa UNICEF-om doprineti tome da i domaći gejming ekosistem sazri i da se kreatori igara u Srbiji posvete temama kao što je zaštita najmlađih igrača. Naše pristupanje evropskim asocijacijama EGDF i ISFE, koje se ovim temama bave na nivou evropskih politika, takođe su neki od koraka u tom pravcu", izjavio je Relja Bobić, programski direktor SGA.

UNICEF je prošle godine sproveo prvo istraživanje u Srbiji o uticaju gejming industrije na decu i mlade putem U-Report platforme. U-Report predstavlja glasove mladih i promoviše njihovo učešće u stvaranju pozitivnih društvenih promena. U anketi "Kako igrice utiču na decu i mlade" učestvovalo je oko 900 mladih U-Reportera iz svih regiona Srbije, a oko dve trećine njih pripada starosnoj grupi od 15 do 19 godina.

Prema ovom istraživanju, 70 odsto ispitanika voli da igra video igre. Za nešto manje od trećine ispitanika (29%) glavni razlog igranja je zabava, za 12 odsto to je opuštanje, 12 procenata igra iz dosade, 8 odsto kao razlog navodi virtuelno druženje, za pet odsto to je izazov, dva procenta tvrdi da je u pitanju samo navika, dok dva odsto uči nešto novo.

Izvor: www.novaenergija.net

Možda te još zanima:

.

UNICEF-ov program za sticanje radnih praksi

UNICEF u Srbiji uskoro započinje nacionalni program za sticanje radnog iskustva i praktičnih znanja i veština traženih na tržištu rada.…

.

Generation Unlimited prvi put u Srbiji

Generation Unlimited okuplja mlade (od 14 do 24 godine) koji u svojoj zajednici žele da doprinesu rešavanju problema iz oblasti…

.

U naredne dve godine 2D QR kodovi će zameniti tradicionalne barkodove

Industrija se priprema za prelazak sa tradicionalnih linearnih barkodova na dvodimenzionalne (2D) kodove slične QR kodovima, s ciljem da se…

.

Nova godina - praznik ili sasvim običan dan?

U novogodišnjoj epizodi "Rose u podne", sa Milanom Damjanovićem (gen Z) i Dejanom Trajkovskim (gen X) razgovarali smo o tome…

.

Popaj i Tintin postaju javno dobro u Americi

Nova godina donosi još više dela koja od sada postaju javno dobro u Sjedinjenim Američkim Državama. Ove godine, hiljade zaštićenih…

.

Bluesky i Threads: Dve potpuno različite vizije budućnosti nakon X-a

Nema više sumnje da su Threads i Bluesky postali najperspektivnije alternative platformi koja je nekada bila poznata kao Twitter. Iako…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 06:00 Music Mix by Bea
  • 11:00 Y2K
  • 12:00 Akademac

Anketa

Na koji način koristiš ChatGPT?

Oradio logo