...
TRENUTNO12:00 - 12:45Pre podne na O radiju

Lifestyle / Tehnologija

Taco Bell uvodi veštačku inteligenciju u drive-thru restorane širom Amerike

02.08.2024.

Sledeću kasno-noćnu porudžbinu brze hrane brojnih američkih korisnika mogao bi da preuzme robot!? Još uvek nije potpuno jasno da li će se to zaista dogoditi, ali ono što je poznato je da će novi oblici automatizacije uskoro stići u popularni lanac Taco Bell i to vrlo brzo.

.

foto: pexels.com

Yum! Brands, kompanija koja stoji iza tehnologije glasovne veštačke inteligencije za više lanaca brze hrane, saopštila je da će uskoro uvesti svoju tehnologiju na "Taco Bell drive-thru lokacijama u SAD, cilјajući stotine restorana do kraja 2024. godine."

Kompanija je dodala da je tehnologija već u upotrebi na više od 100 Taco Bell drive-thru lokacija širom 13 saveznih država. Kako se navodi, ta tehnologija dizajnirana da "poboljša operacije u pozadini za članove tima i unapredi iskustvo naručivanja za potrošače."

Lanci restorana brze hrane ni ranije nisu krili želju da koriste veštačku inteligenciju za preuzimanje porudžbina, kao i za unapređenje ključnih delova aktivnosti radnika.

pexels-taco-bell

foto: pexels.com

Dok još uvek nije jasno koliko dobro ova tehnologija funkcioniše, automatizacija koja se odnosi na javnost retko vodi ka boljem iskustvu za kupce. Samo se setite koliko su dosadne automatizovane korporativne telefonske sekretarice. Takođe je veoma lako zamisliti scenario u kojem sistemi za naručivanje na bazi veštačke inteligencije ne funkcionišu dobro ili se stalno kvare.

S druge strane, možda se to neće desiti. McDonald's je pokušao da integriše AI naručivanje u svoje sisteme putem partnerstva sa IBM-om i, nakon godina neuspeha, konačno odustao.

S obzirom na to da Taco Bell ima mnogo više stavki i sastojaka za prilagođavanje u odnosu na McDonald's, lako je zamisliti da će biti problema. Takođe, uvek postoji strah da sa veštačkom inteligencijom dolazi i automatizovano povećanje cena, što je bila "karakteristika" koja je dovela  lanac Wendy's u probleme ranije ove godine.

pexels-mcdonalds-drive-thru

foto: pexels.com

Veći problem bi mogli biti ljudi koji rade u brzim restoranima. Uprkos tvrdnjama da kompanije neće koristiti veštačku inteligenciju za otpuštanje radnika, takvi proizvodi se ne mogu pojaviti a da ne izgledaju kao da će pomoći kompanijama da smanje broj zaposlenih.

Neke procene sugerišu da bi milioni radnika u brzim restoranima mogli izgubiti posao tokom narednih nekoliko godina, ako kompanije uspešno automatizuju ključne delove svog radnog toka.

izvor: gizmodo.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Google udvostručuje AI kapacitete svakih šest meseci

Google je zaposlenima poručio da će morati da udvostručuje kapacitete svojih servisa za veštačku inteligenciju na svakih šest meseci kako…

.

ChatGPT pokreće grupne razgovore širom sveta

OpenAI je 20. novembra 2025. objavio da su grupni razgovori u ChatGPT‑u dostupni globalno za sve korisnike – uključujući Free,…

.

Anthropic dobio ogromnu podršku od Microsofta, Amazona i Nvidije

Kompanija Anthropic, koja razvija veštačku inteligenciju pod imenom "Claude", potpisala je ugovor vredan 30 milijardi dolara sa Microsoftom. To znači…

.

Upozorenje: Veštačka inteligencija donosi "haos u poslovima"

Prema najnovijem izveštaju kompanije Gartner, veštačka inteligencija će u narednih nekoliko godina izazvati "haos" na tržištu rada. Gartner predviđa velike…

.

Airbnb testira opciju naručivanja namirnica putem Instacarta

Airbnb je započeo testiranje nove funkcije koja korisnicima omogućava da naruče namirnice direktno iz aplikacije, koristeći usluge Instacarta. Ova integracija…

.

Sora stigla na Android: AI video generator dostupan u sedam zemalja

Sora, alat za generisanje video sadržaja kompanije OpenAI, od sada je dostupan i korisnicima Android uređaja u SAD, Kanadi, Japanu,…

  • 10:45 Prava stvar
  • 11:00 Umologija
  • 12:00 Pre podne na O radiju
  • 12:45 Lampica
  • 13:00 Pre podne na O radiju

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo