...
TRENUTNO17:00 - 18:00Pop up

Lifestyle / Tehnologija

Drejk tvrdi da Spotify "veštački strimuje" u korist njegovog rivala

26.11.2024.

Američki reper Drejk podneo je tužbu protiv kompanija Universal Music Group (UMG) i Spotify, optužujući ih za veštačko povećanje popularnosti pesme "Not Like Us" Kendrika Lamara. Ove tvrdnje su deo šireg konflikta između Drejka i Lamara, koji uključuje i međusobne distrekove i pravne pretnje u vezi sa korišćenjem AI-generisanih glasova u pesmama.

.

foto: freemalaysiatoday.com

Drejk je optužio UMG i Spotify da su svesno manipulisali i preplavili platforme za strimovanje i radio-talase koristeći "payola praksu" kako bi veštački povećali popularnost pesme "Not Like Us". 

Payola je nezakonita praksa u muzičkoj industriji, kada izdavačke kuće, umetnici ili menadžeri plaćaju radio stanicama ili DJ-evima da puštaju njihove pesme kako bi ih učinili popularnim, što može dovesti do veće medijske pažnje i komercijalnog uspeha, ali se smatra neetičnim jer utiče na fer konkurenciju i izbor publike.

U tužbi podnetoj Vrhovnom sudu države Njujork, Drejk tvrdi da je UMG pokrenuo kampanju usmerenu na manipulaciju strimovanjem i zasićivanje medijskog prostora, uz upotrebu botova i plaćenih dogovora za povećanje vidljivosti i popularnosti pesme "Not Like Us", čineći je viralnom na veštački način.

Portparol UMG-a Džejms Murtah-Hopkins rekao je, međutim, da su te tvrdnje uvredljive i netačne. "Nijedan izmišljen i apsurdan pravni argument ne može prikriti činjenicu da fanovi sami biraju muziku koju žele da slušaju", kaže on.

Neki umetnici ranije su uhvaćeni kako koriste automatizovane alate za veštačko povećanje broja strimova, dok sam Spotify na svojoj veb stranici upozorava na opasnosti veštačkih strimova.

U tužbi protiv UMG-a, Drejk tvrdi i da je ta izdavačka kuća omogućila platformi Spotify nižu licencnu naknadu za pesmu "Not Like Us" u zamenu za češće preporuke pesme korisnicima.

Advokati američkog repera takođe tvrde da ni UMG ni Spotify nisu javno otkrili da je ta striming platforma primila bilo kakvu nadoknadu za tako aktivno preporučivanje suparničke pesme.

izvor: theverge.com

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Microsoft, Google, OpenAI i Anthropic formiraju alijansu za razvoj AI agenata

Najveći svetski tehnološki giganti - Microsoft, Google, OpenAI i Anthropic - udružuju snage u stvaranju nove organizacije pod nazivom "Agentic…

.

McDonald’s povukao AI božićnu reklamu nakon burnih reakcija publike

McDonald’s je uklonio svoju novu božićnu reklamu nakon što je naišla na snažnu osudu korisnika društvenih mreža, koji su je…

.

Google Photos uvodi nove alate za uređivanje videa

Google je počeo da uvodi nove alate za uređivanje video snimaka u aplikaciji **Google Photos**, čime dodatno proširuje mogućnosti koje…

.

Od dedinih ramena do prvog tima: Deset godina borbe za loptu

Na stadion je prvi put kročila sa dedinim rukama oko ramena, gledajući Vojvodinu kako juri pobedu. Tada se rodila ljubav…

.

HDMI portovi nisu isti: evo zašto je važno gde povezujete uređaje

Sve češće se postavlja pitanje da li je važno koji HDMI port koristite na svom televizoru. Odgovor je – da.…

  • 16:30 Tehnologija
  • 16:45 Prava stvar
  • 17:00 Pop up
  • 18:00 Popodne na O radiju
  • 18:45 Lampica

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo