...
TRENUTNO11:00 - 12:00Akademac

Društvo

Mladi sve češća tema u domaćim medijima

16.11.2019.

Glavna tema Brave New Media foruma, koji se i ove godine održava u Beogradu, bila je slika mladih u domaćim medijima, te njihov položaj u društvu. Pored domaćih, posetioci su mogli da čuju i iskustva novinara iz celog sveta koji se bave omladinskim temama. Među medijima čije je izveštavanje o mladima analizirano bio je i Oradio.

.

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) sprovela je istraživanja koja pokazuju da su mladi sve češće tema u domaćim medijima. Prema rečima Stefana Janjića, jednog od koordinatora ovog istraživanja, ovo ne znači da je izveštavanje o mladima kvalitetnije.

"Broj objava o mladima je daleko veći, iz godine u godinu - 40 procenata je veći nego prošle godine i 80 odsto veći nego pre dve godine. Da li to znači da je izveštavanje o mladima kvalitetnije? Naravno da ne. Dominantna je u većini medija tema bezbednosti mladih. Kada je reč o tome, ne govori se prevenciji, nego se samo izveštava o crnoj hronici", kaže Janjić.

bravenewmediaforum3 jpg

Istraživanje KOMS-a obuhvatilo je i 50 najpopularnijih domaćih kanala na YouTube-u. Najčešće teme domaćih jutjubera su bile igre, muzika, izazovi i komični klipovi. Ovi kanali, među kojima devet ima više od milion pretplatnika, skupili su preko 11 milijardi pregleda, što je prema rečima Stefana Janjića dokaz njihove ogromne popularnosti.

"Uveren sam da se vreme neće kretati unatraške, uprkos tome što bi, možda, neki novinari, tabloidi ili eksperti to voleli. Nećemo se vraćati u oflajn i analogni svet. Ovo je budućnost, ali možemo da je menjamo i učinimo boljom na neki način", rekao je Janjić.

Na ovom forumu KOMS je predstavio i rezultate istraživanja na temu šta mladi u Srbiji žele, kako u lokalnoj zajednici tako i u državi. Glavni razlog za sprovođenje ovog istraživanja, prema rečima Miljane Pejić iz KOMS-a, bila je činjenica da su mladi nezainteresovani za politiku.

"Naša istraživanja pokazuju da više od trećine mladih nikada nije izašlo na izbore, druga trećina ponekad izlazi na izbore, ponekad ne. Tek jedna trećina mladih redovno izlazi na izbore, što je dosta loše i to treba unaprediti. Oko 70 odsto mladih smatra da se nijedna politička partija ne bavi njima, odnosno, da se na bavi temama koje su njima važne", navodi Miljana.

bravenewmediaforum2 jpg

Pronalaženje posla je najčešći problem među mladima u Srbiji, kaže anketa KOMS-a. Pored nezaposlenosti mladi kao probleme ističu i stanje radničkih prava i zdravstvenog sistema. Obrazovanje se takođe kotira visoko na listi problema mladih.

Brave New Media forum se nastavlja i danas (subota 16. novembar) u Dečijem kulturnom centru "Duško Radović" u Beogradu. Publici će se obratiti i glavna i odgovorna urednica O radija Klara Kranjc, koja će predstaviti naš program.

M. L.

Možda te još zanima:

.

Zona slobode u kampusu: Studenti otvorili prostor dijaloga i umetnosti

“Zona slobode” u univerzitetskom kampusu u Novom Sadu počeo je minulog vikenda uz prisustvo nekolio hiljada studenata i Novosađana. Ova…

.

Novi Sad na vodi

Zahvaljujući Dunavu, Novi Sad ima sve što mu je potrebno da bude najlepši grad na svetu. Njegove obale krase divne…

.

Dobra pesma mora da ima novi ugao posmatranja

Do dobrih, kvalitetnih umetničkih dela često se stiže istaživanjem i “kopanjem” različitih sadržaja, ali nekad se jednostavno desi da vam…

.

Međunarodni kamp za mlade u Kikindi

Internacionalni omladinski kamp, u organizaciji udruženja „Žil Vern“ iz Novog Sada, počeo je u Kikindi. Mladi iz tri zemlje: Srbije,…

.

Leto na Jadranu: Mladi iz Srbije biraju rad umesto odmora

Leto za mnoge mlade u Srbiji više nije samo vreme odmora. Mnogi od njih se odlučuju za sezonske poslove. U…

.

Summer3p #23: Oaza urbane kulture na Paliću

Ovogodišnji Summer3p festival biće održan od 25. do 27. jula, na lokaciji bivšeg vojnog kompleksa "Petar Drapšin" (Druga kasarna), na Segedinskom putu,…

  • 10:30 Tehnologija
  • 10:45 Prava stvar
  • 11:00 Akademac
  • 12:00 Leto na O radiju
  • 12:45 Lampica

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo