...
TRENUTNO05:00 - 10:00Music Mix by Bea

Društvo / Intervju

Sinergija vizuelnog i muzičkog sadržaja je recept za uspešan događaj

20.08.2022.

Primenjena vizuelna umetnost, posebno u kombinaciji sa muzikom, dugo je bila u random modu, barem kada je reč o domaćoj sceni. Svetske tokove pokrenula je nova generacija umetnika koja se izborila za svoje mesto i pokazala da je za potpun nastup, uz ton majstora i majstora svetla, neophodan i vizuelni umetnik kao neodvojivi deo ekipe. Jedan najtraženijih u regionu i šire svakako je Izvanredni Bob (poznat i kao Incredible Bob) - VJ, majstor svetla, vizuelni umetnik, autor sopstvenih projekata i još mnogo toga. Svoj rad udružio je sa mnogim muzičarima u raznim muzičkim pravcima, a novosadska publika moći će da uživa u njegovoj vizuelnoj umetnosti na koncertu početkom septembra, u okviru novog izdanja Kaleidoskopa kulutre, zajedno sa LP duom. 

.

foto: Milica Kolarić

Prethodne nedelje bio si deo Malomfesztivala u Oromu. Kakvi su ti utisci sa tog festivala?

Mnogo mi se dopao "Festival vetrenjača" u Oromu. Fenomenalna atmosfera, prilično je drugačiji od većine festivala na kojima sam bio. Sve je jako cool, sa puno stila i ukusa, upakovano, svaki detalj je poseban, drugačiji, od infrastrukture, ograda, stejdževa, pa do bicikala koji mogu da se iznajme i gospođa koje prodaju grožđe, breskve ili prave langoš. Baš je specifičan format i mnogo mi se svidelo. 

Kako se generalno pripremaš za određeni nastup?

Prvo malo istražim scenu, kakav je to okvir i format, kakvi ljudi će biti u publici. Shodno tome smišljam koncepciju, sve, naravno, zavisi od toga da li je nastup na otvorenom ili u zatvorenom prostoru, sa kojom tehnikom raspolažem, kojim sredstvima ću da se igram. Sve to najviše, naravno, zavisi od muzike, jer za džez ili klasiku ću raditi jednu stvar, a za tehno ili elektroniku nešto sasvim drugačije. Kada sve to uzmem u obzir i promešam, nešto dobro ispadne.

bob3 jpg

Kakvi tehnički uslovi su potrebni za posao kojim se baviš?

Meni jako pomaže filmsko iskustvo koje imam, jer sam tu savladao neke osnove fotografije, snimanja, montaže, a kasnije i motion graphic. Nekada radim s fotografijama, nekad sa slajdovima, a nekad se igram osciloskopima ili analognim video mikserima. Za tehno ili neku vrstu elektronske muzike koristim razne softvere koje u realnom vremenu generišu sadržaj koji se projektuje.

Koliko često taj sadržaj pređe u improvizaciju i postane nešto što se nisi ni nadao da ćeš dobiti?

Pa, često, gotovo uvek. Sve su to materijali koje pravim unapred, odnosno, to je samo izvor koji koristim, a onda uživo miksam. Nikada to nije plejbek koji pustiš da ide, nego se stalno nešto menja, dodaju se efekti, miksuje se i prati se muzika.

 

Ostvario si mnoge saradnje sa raznim muzičarima koji dolaze iz različitih muzičkih sfera. Koliko misliš da su naši muzičari svesni značaja video radova?

Rekao bih da su sve svesniji. Nekada je to možda delovalo suvišno, nepotreban trošak, međutim, danas, odlazak na žurku nije samo da bi se video neki hedlajner, nego je to jedno kompletno iskustvo. Muzički festivali danas jako često imaju skulpture, poput festivala Coachella koja se reklamira sa tim džinovskim skulpturama i sve se više pakuje oko umetnosti, jer posetioci nisu više samo pasivni posmatrači nego postaju i učesnici u tom događaju.

Koliko te inspiriše i utiče na tebe magija nekog prostora?

Veoma utiče, pogotovo kada sam negde u klubu ili zatvorenom prostoru. Veoma me zanima istorija samog prostora, to je prosto nerazdvojivo i može da se oseti energija mesta koje nosi u sebi.

bob2 jpg

Da li ti se nekad desilo da "ukradeš" nekom muzičaru šou, da više gledaju u video nego što slušaju muziku?

Dešavalo se (smeh), mada se uvek trudim da ostavim dovoljno prostora za muzičare i da ne pravim distrakciju i ne odvlačim pažnju, ne kradem šou. Naravno, kada je velika žurka sa džinovskim led ekranom, onda je neminovno da će ljudi iz nekog dvadesetog reda više gledati u projekcije nego u DJ-a, ali baš se dosta trudim da ostavim prostora za muziku i muzičare.

Šta te očakuje u narednom peridou?

Stižem u Novi Sad 4. septembra u Kinesku četvrt, gde ću nastupati na Kaleidoskopu kulture sa LP duom. Posle toga idemo na Ars Elelctronica u Linc, nakon toga radimo u Beogradu, a onda sledi i program za jesen, tehno žurke, festivali i svašta nešto.

Jovan Vanja Marjanović

Tagovi

Možda te još zanima:

.

Gromoglasna tišina za šesnaest ugašenih života: Najveći skup u istoriji Novog Sada

Šesnaest svetlećih lampiona vinulo se u subotu uveče sa čamaca raspoređenih spram Keja žrtava Racije, u čast šesnaestoro poginulih u…

.

Tragedija koja je promenila Srbiju

Betonska nadstrešnica na novosadskoj Železničkoj stanici obrušila se 1.novembra 2024. u 11:52, usmrtivši 16 osoba, među kojima su bila i…

.

Prvi novembar: komemoracija, sećanje i opomena

Godišnjica tragedije na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 16 ljudi, obeležava se u subotu prvog novembra. Nezavisni medij novosadskih…

.

Zmajevi: prognani i poniženi

Od početka školske godine učenici i nastavnici gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj", popularne "Jovine", nastavu slušaju u školama širom Novog Sada. 

.

Profesori kuvaju, građani doniraju – Novi Sad spreman da dočeka hiljade studenata

Godišnjica tragedije na Železničkoj stanici, u kojoj je poginulo 16 ljudi, obeležava se u subotu prvog novembra. Studenti i građani…

.

Tragačev podkast: Sumnjivo lice

Obrad Nikodijević iz Kraljeva, star 37 godina, osmislio je novu digitalnu valutu nazvanu "HumanoCoin", koja "korisnike čini donatorima tako što od…

  • 00:00 Music mix by Anja
  • 05:00 Music Mix by Bea
  • 10:00 Pre podne na O radiju
  • 10:30 Tehnologija

Anketa

Koji je put izlaska iz aktuelne društvene krize u Srbiji ?

Oradio logo